Проект „Утвърждаване на интеркултурното образование, чрез култура, наука и спорт в Община Долна Митрополия"
Галерия
Класиране на рисунка /колаж/ фотография на тема: „Дискриминацията през детските очи“,
Обучения на педагогически специалисти и образователни медиатори
Проект „Утвърждаване на интеркултурното образование, чрез култура, наука и спорт в Община Долна Митрополия" с Договор № BG05SFPR001-1.004-0025-C01, финансиран по Оперативна програма „Образование" 2021-2027“, приоритет 1 „Приобщаващо образование и образователна интеграция“, процедура №BG05SFPR001-1.004 „Утвърждаване на интеркултурното образование чрез култура,наука и спорт“.
В изпълнение на Дейност 2 - Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда, в периода 9 - 11.09.2025 г. общо 76 педагогически специалисти и образователни медиатори, от училищата и детските градини партньори на община Долна Митрополия, преминаха обучения.
Първият ден от обученията започна с темата „Креативно и критично мислене“- за педагогическите специалисти и медиатори, които не са преминали първото обучение – общо 24-ма.
На 10 и 11.09. 2025 г. обучителите от Сдружение „Проектека“ представиха втората тема заложена по проекта – „Управление на конфликти и образователна медиация“, в която се включиха общо 52-ма педагогически специалисти и медиатори.
Програмата има за цел да обучи преподавателите и образователни медиатори като консолидира знанията, уменията, качествата и личностните им характеристики. Целите на програмата са насочени към прилагане на конструктивни методи за разрешаване на конфликти, прилагане на ненасилствена комуникация, постигане на приемливи решения и споразумения в конфликтни ситуации.
В резултат на преминатото обучение, обучаемите ще използват инструментите за креативно и критично мислене, което ще им позволи да:
- Бъдат по-ангажирани с обучаващите се;
- Развият личностни и професионални умения;
- Развият ефективни методи на преподаване;
- Използват времето за обучение по интересен и атрактивен начин;
- Помогнат на обучаващите се да станат самостоятелни и по-способни;