Механизъм за лична помощ
ИНФОРМАЦИЯ ЗА ВКЛЮЧВАНЕ В МЕХАНИЗМА ЛИЧНА ПОМОЩ
Лична помощ е механизъм за подкрепа за пълноценно участие в обществото, за извършване на дейности, отговарящи на индивидуалните потребности от личен, домашен или социален характер, и за преодоляване на бариерите на функционалните ограничения. Предоставянето на лична помощ се основава на принципите, предвидени в Закона за хората с увреждания, ефективност и ефикасност на предоставянето на помощта и зачитане на личното пространство, достойнството, самостоятелността и независимостта на ползвателите на лична помощ.
Право за включване в механизма за лична помощ имат:
- хората с право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност;
- децата с право на чужда помощ с определени 50 и над 50 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност;
- децата без право на чужда помощ с определени 90 и над 90 на сто вид и степен на увреждане или степен на трайно намалена работоспособност.
Необходими документи за включване в Механизма лична помощ:
- Направление с определен брой часове за лична помощ, издаден от Дирекция „Социално подпомагане“- Долна Митрополия;
- Заявление – декларация /по образец/;
- Документ за самоличност /за справка/, както и други документи по необходимост.
Когато ползвател на лична помощ е дете с увреждания с 90 и над 90% степен на увреждане, се дава съгласие до 380 лв. от месечната помощ от 930 лв., която то получава по Закона за семейни помощи за деца, да се превежда от Агенцията за социално подпомагане на кмета на съответната община, която съгласно закона е доставчик на лична помощ. Конкретната сума се изчислява на база на определения брой часове лична помощ, умножена по часовата ставка за положения труд от асистентите. Превеждането на средствата става след определяне на асистент на детето и сключването на трудов договор с него.
В случай, че ползвател на лична помощ е пълнолетен човек с увреждане с 90 и над 90% степен на увреждане и с право на добавка за чужда помощ, заявителят за ползване на лична помощ трябва да даде съгласие същата добавка, която е в размер на 75% от социалната пенсия за старост, да се превежда от Националния осигурителен институт на Агенцията за социално подпомагане (АСП). Въз основа на това съгласие АСП ще превежда получените средства на кмета на общината, която ще е доставчик на лична помощ.
Лицата, желаещи да бъдат назначени като асистенти за предоставяне на Механизма за лична помощ по реда на Закона за личната помощ, следва да отговарят на следните изисквания:
- Да не са поставени под запрещение;
- Да не са осъждани за умишлено престъпление от общ характер и не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашно насилие на ползвател на лична помощ.
Необходими документи за заемане на длъжността:
- Заявление – декларация /по образец/ до Кмета на Община Долна Митрополия;
- Автобиография;
- Копие от трудов договор, ако кандидатът за асистент работи, или декларация, че няма сключен трудов договор (по образец);
- Декларация, че спрямо него не са налагани мерки за защита по Закона за защита от домашното насилие по отношение на ползвател на лична помощ (по образец).
- Документи, удостоверяващи успешно преминат курс на обучение като асистент, или документ, удостоверяващ наличието на подходящо образователно и/или квалификационно равнище /при наличие на такива/;
- Документ за самоличност /за справка/
С всеки кандидат ще бъде извършено събеседване и ще бъде вписан в списъка на кандидатите за асистенти в общината.
Кандидатите за включване в Механизма лична помощ и кандидатите за асистенти могат да подават горепосочените документи всеки работен ден от 08.30 ч. до 17.00 часа в Център за обслужване на клиенти към Община Долна Митрополия.
За допълнителна информация и въпроси тел: Тотка Ангелова - 06552/24-43
Пакет с документи може да изтеглите от тук.