ССУ „АСИСТЕНТСКА ПОДКРЕПА” – ОБЩИНА ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ

Дата на публикуване: 08.11.2023 15:11
           Социалната услуга „Асистентска подкрепа” е създадена на територията на Община Долна Митрополия през м. 01.2021г., разкрита със Заповед № РД01-2469/30.12.2020 г. на Изпълнителният Директор на Агенция социално подпомагане и с Решение № 265, Протокол № 19/28.01.2021 г. на Общински съвет Долна Митрополия, като държавно делегирана дейност.        
 Социална услуга „Асистентска подкрепа“ е ситуирана в сградата на Община Долна Митрополия. Осигурена е достъпна среда за потребители и асистенти, лесен достъп и близост на спирки на градски транспорт.
Информираност на социалната услуга – информация в сайта на общината за социалната услуга, диплян на социалната услуга, поддържане на фейсбук страница на социалната услуга;  постоянни контакти с кметствата на община Долна Митрополия и др. институции и организации.
        
          Капацитетът на социалната услуга е 79 броя потребители отговарящи на критериите в чл. 93, ал. 2 от Закона за социалните услуги, а именно:
  • лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност;
  • деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.
 
Условия и правила за ползване на услугата:
Всеки кандидат-потребител се информира, относно същността на специализираната социална услуга „Асистентска подкрепа”, която включва подкрепа от асистент за:       1.Самообслужване;
2.Движение и придвижване;
  1. Промяна и поддържане на позицията на тялото;
  2. Изпълнение на ежедневни и домакински дейности;
  3. Комуникация.
 
Кандидатите за потребители заявяват желанието си да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа” по настоящ адрес, като при извършването на оценка на потребностите от ползване на услугата се изискват:
  1. Заявление-декларация /по образец/;
  2. Документ за самоличност (за справка);
  3. Копие на акт за раждане – ако кандидата е дете;
  4. Експертно решение на ТЕЛК/НЕЛК; Медицински протокол на ЛКК; Други медицински документи – актуална епикриза и др.;
  5. Пълномощно (в случай, че кандидатът за потребител не заявява лично).
Максималната продължителност за ползване на социалната услуга „Асистентска подкрепа” от един потребител е до 4 часа дневно, всеки работен ден, съобразно изготвената предварителна оценка на потребностите и последващите индивидуална оценка на потребностите, индивидуален план за подкрепа и сключения договор за ползване на услугата, като един социален асистент ще предоставя подкрепа на минимум 3-ма потребители.
Заявленията с приложените документи на кандидатите за потребители, желаещи да ползват социалната услуга „Асистентска подкрепа“, в изпълнение на Закона за социалните услуги се подават в „Център за обслужване на гражданите“, в сградата на Община Долна Митрополия, ул. „Св. Св. Кирил и Методий“ № 39, всеки работен ден от 08:30 до 17:00 часа, по тел: 0878324300 или на мейл dolnamitropolia@el-soft.com .
Документи по образец за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ могат да бъдат изтеглени от официалната интернет страница на Община Долна Митрополия на адрес: http://www.dolnamitropolia.bg
За допълнителна информация тел: 0878324300 – ССУ „Асистентска подкрепа“ Община Долна Митрополия.